پرش لینک ها

بهترین صفحه کابینت ام دی اف mdf

یک کابینت از بخش های مختلفی چون درب، تاج، پاخور، کناره و صفحه تشکیل شده است؛ متریال مختلفی از جمله MDF برای صفحه انتخاب می شود و در این مطلب به بهترین صفحه کابینت ام دی اف خواهیم پرداخت.

به عبارتی دیگر سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی یا کورین و ام دی اف از جمله متریالی هستند که برای صفحه کابینت MDF به کار می روند اما بهترین صفحه کابینت ام دی اف کدام است؟ آیا نوع سنگی بهتر است یا باید به سراغ خدمات چوب و ام دی اف رفت؟ در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.

صفحه کابینت ام دی اف

صفحه کابینت در واقع سطحی افقی و یکپارچه و بخشی از نمای ظاهری کابینت است. این بخش روی قسمت فوقانی یا در اصل روی یونیت کابینت‌های زمینی قرار میگیرد.

صفحات کابینت معمولاً بر متریال، ضخامت، طرح و رنگ مورد دسته بندی قرار می گیرند. به طور کلی این صفحات شامل موارد زیر هستند:

  • صفحه کابینت سنگی (طبیعی و کورین)
  • صفحه کابینت فلزی
  • صفحه کابینت چوبی
  • صفحه کابینت PVC

در بین متریالی که گفته شد، کورین، چوبی و MDF می توانند بهترین صفحه کابینت ام دی اف باشند. البته این موضوع بیشتر و بر اساس فاکتور مالی و هزینه کرد شما جهت تجهیز آشپزخانه متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید: چگونه آشپزخانه خود را با کابینت های سفید هماهنگ کنیم؟

بهترین صفحه کابینت ام دی اف mdf

صفحات سنگی کابینت ام دی اف

صفحات سنگی کابینت در دو نوع طبیعی و سنگ مصنوعی تولید می شوند؛ سنگ مصنوعی شامل کورین یا کوارتز است و سنگ طبیعی نیز یکی از گران‌ترین و البته سنگین ترین صفحات برای کابینت ام دی اف خواهد بود.

اما آیا صفحات سنگی را می توان بهترین صفحه برای کابینت ام دی اف در نظر گرفت؟ به طور کلی استفاده از سنگ طبیعی برای کابینت ام دی اف رواج ندارد زیرا وزن این سنگ ها بسیار بالا است و ممکن است سازۀ کابینت را از لحاظ تحمل وزن با مشکل مواجه کند.

صفحات کورین نیز قیمت بسیار بالایی دارند و به کارگیری آن ها برای یک کابینت ام دی اف، می تواند قیمت تمام شده کل کابینت را به طرز نامعقول و غیرمنطقی افزایش دهد، از این رو می توان گفت که صفحه سنگی کاندید مناسبی برای بهترین صفحه کابینت ام دی اف نیست.

صفحات چوبی برای کابینت ام دی اف

مورد دیگری که برای بهترین صفحه کابینت ام دی اف می توان مورد بررسی قرار داد، نوع چوبی آن است. این صفحه از جنس چوب طبیعی و در مدل ها و طرح های مختلف ساخته می شود.

صفحه چوبی می تواند بسیار زیبا و خاص باشد اما قیمت گرانی نیز خواهد داشت بنابراین باید دید که آیا به نسبت قیمت کل کابینت ام دی اف صرفۀ اقتصادی دارد یا خیر؟

صفحات چوبی برای کابینت ام دی اف

 

صفحات کابینتی PVC

به طور کلی صفحات PVC را نمی توان بهترین صفحه کابینت ام دی اف به حساب آورد؛ این صفحات در برابر حرارت بالا مقاومت ندارد و دچار سوختگی یا تغییر شکل خواهند شد. علاوه بر این صفحات پی وی سی در برابر اجسام تیز نیز آسیب پذیر هستند و مقاومت بالایی نشان نمی دهند.

بهترین صفحه کابینت ام دی اف؛ صفحه 3 سانتی

یکی دیگر از گزینه ها برای ساخت صفحات کابینت، صفحه 3 سانتی است که از دوبرابر کردن ام دی اف ساخته می شود؛ به عبارتی دیگر برای ساخت این صفحه 2 ورق ام دی اف با ضخامت 16 میلی‌متر روی یکدیگر چسبانده و لبه آن ها گرد می شود.

در نهایت صفحه ای که حالا 32 میلی‌متر اندازه پیدا کرده، 3 سانتی نامیده می شود و روی آن را با یک روکش ملامینه نازک و سخت می پوشانند. این صفحه یکی از بهترین صفحات مورد استفاده در آشپزخانه به شمار می رود.

صفحه کابینت ام دی اف 5 سانتی

نسل جدیدتر صفحات 3 سانتی که ضخامتی 5 یا به عبارتی دقیق تر، 48 میلی‌متر دارند نیز در زمینه بهترین صفحه کابینت ام دی اف جای بررسی دارند.

این صفحه‌های کابینت شامل 3 ورق 16 میلی‌متری ام دی اف هستند که روی هم قرار گرفته‌اند. سپس مشابه با صفحات 3 سانت، روی این 3 لایه ام دی اف، روکش ملامینه سخت کشیده می‌شود.

بهترین صفحه کابینت ام دی اف؛ صفحه 3 سانتی

کدام یک بهترین صفحه کابینت ام دی اف است؟ 3 سانتی یا 5 سانتی؟

صفحه 5 سانت به دلیل ضخامت بیشتر نسبت به 3 سانتی، در مقابل ضربه مقاومت تر است، البته باید این نکته را در نظر گرفت که به دلیل آسیب پذیری چوب و ام دی اف در مقابل رطوبت، باید روکش ملامینه این صفحات به خوبی انجام شود تا رطوبت به مغزیِ زیر روکش نرسد.

صفحات ام دی اف همچنین در برابر ضربه و اجسام تیز مقاومت مناسبی دارند و در برابر گرما و اجسام داغ نیز کاملاً مقاوم هستند و اگر جسمی با حرارت بالا را روی آن‌ها قرار دهید، روکش ملامینه آن‌ها نمی‌سوزد.

بیشتر بدانید: چرا کابینت سفید با رشد سبک های جدید ماندگار مانده است؟!

نکته پایانی

در این مطلب به بهترین صفحه کابینت ام دی اف پرداختیم؛ به طور کلی صفحاتی از جنس سنگی، چوبی، pvc، استیل و ام دی اف برای کابینت مورد استفاده قرار می گیرند که در این بین صفحات ام دی اف به ویژه در ضحامت 5 سانتی‌متر بهترین گزینه برای صفحه کابینت ام دی اف به شمار می روند.

شما می توانید برای دریافت خدمات چوبی و ام دی اف از جمله صفحه چوبی و ام دی اف برای کابینت به وبسایت ایرانی دکور سر بزنید. تیم ایرانی دکور با بهترین متریال، با تجریه چندین ساله و گروه حرفه ایی خود، خدمات بازسازی را به شما عزیزان ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با ایرانی دکور
کاوش
کشیدن