پرش لینک ها

چرا کابینت سفید با رشد سبک های جدید ماندگار مانده است؟!

چرا کابینت سفید؟! شاید برای شما هم این سئوال پیش آمده است که چرا اکثر مواقع طراحان با وجود مد شدن طرح و رنگ های سالانه بازهم به شما کابینت های سفید رنگ را پیشنهاد می کنند. علت آن را امروز می خواهیم در این مقاله به قلم استیون جان، بررسی کنیم.

کاغذهای ساده، رنگ‌های ملایم دیوار، صندلی های کلاسیک و کابینت‌های سفید آشپزخانه: چه چیز مشترکی دارند؟ درست حدس زدید! آن‌ها هرگز از مد نمی‌افتند. و اگرچه هیچ‌کدام از این عناصر طراحی داخلی به عنوان متناسب با موضوع در هر زمانی در نظر گرفته نمی‌شوند، گاهی بهتر است که به انتخاب های دیگر ترجیح داده شود تا از مد های زود گذر پیروی کنید – در پایان، خانه‌تان همیشه خانه‌ی شماست.

و با توجه به هزینه نصب کابینت‌های آشپزخانه جدید، حتماً انتخاب هوشمندانه‌ای است که اگر در حال ساخت یا بازسازی هستید، از کابینت‌های سفید استفاده کنید. این طور، زمانی که بسیاری از قسمت‌های دیگر خانه‌تان تغییر می‌کنند و با گذر زمان تکامل می‌یابند، آشپزخانه‌تان به دلیل این انتخاب طراحی آشپزخانه‌ای همچنان تازه و معاصر به نظر خواهد رسید.

اگرچه همه این‌ها گفته شده است، اما وقتی از “کابینت‌های سفید آشپزخانه” صحبت می‌کنیم، به یک ظاهر یا سبک خاص یا حتی فقط یک رنگ سفید نمی‌پردازیم: تنوع غیرمنتظره‌ای در کابینت‌های سفید وجود دارد، بنابراین بیایید به آن پرداخته باشیم.

تنوع رنگ‌های سفید، اشکال درب‌ها و ملاحظات یراق آلات

واقعاً تعدادی بی‌شمار از گونه‌های مختلف رنگ سفید وجود دارد، از سفیدهای خیلی تازه و خنثی که مانند برف تازه‌افتاده به نظر می‌آیند تا “سفیدهای” غنی و گرم که تقریباً به خانواده زرد تعلق دارند که آن ها را چیزی شبیه به شیری، کرم یا وانیل می‌نامند.

سفید یک رنگ با گستره‌ای همچون هر رنگ دیگری است، بنابراین فکر نکنید با انتخاب آن خود را به کمتر از آنچه می‌توانید انتخاب کنید محدود می‌کنید. (همچنین فکر نکنید از فرآیند دشوار انتخاب رنگ درست فرار می‌کنید!)

پس در انتخاب رنگ سفید دقت کنید. یک سفیدی نرم‌ و کرمی ممکن است برای ایجاد احساس کلاسیک مناسب باشد، اما ممکن است در یک محل اقامت مدرن و زیبا بسیار خارج از مد روز باشد. به همین ترتیب، یک سفید سرد ممکن است کاملاً نامناسب یک خانه یا محل اقامت در مناطق سردسیر باشد.

سپس، شکل درب‌های کابینت را که برای فضای شما مناسب‌تر است، در نظر بگیرید. درب‌های کابینت برش دار (Shaker) با پنل‌های درونی با خطوط روشن تعریف شده، تقریباً همیشه یک انتخاب ایده آل و کلاسیک به نظر می رسند.

درب‌های برش دار با خطوط مستطیلی شکل شاید زیبایی خاص و کلاسیکی داشته باشند و شما را به حس و حال کابینت های چوبی قدیمی رنگ کاری شده منتقل کند، اما شاید برای یک خانه با سبک مدرن جذاب بنظر نرسد.

ازاین رو امروزه ام دی اف سفید، با انواع رنگ های مختلف روکش ملامینه، سطحی صاف و سفید را برای طراحان ارائه می دهد که آن ها را در طراحی فضاهای مختلف کوچک و بزرگ یاری می رساند. بنابراین درب‌های کابینت مسطح (Slab)، در یک خانه مدرن و زیبا می‌توانند عملکردهای عالی داشته باشند، اما ممکن است در بسیاری از طرح‌های دکور مناسب به نظر نیاید.

سپس به یراق آلات می‌رسیم، واقعاً با دسته‌ها، دستگیره‌ها و مکش‌های دراوری که انتخاب می‌کنید، می‌توانید جادوهایی منحصر به فرد ایجاد کنید. می‌توانید برای دسته‌ها از باندهای ساده از چوب با همان رنگ سفید رنگ شده استفاده کنید یا از دستگیره‌های زیبا و منحصر به فرد فلزی که جلوه‌های سرزنده، رنگی و جذاب به آشپزخانه‌تان اضافه می‌کنند، بهره مند شوید. و با توجه به اینکه دسته‌ها و دستگیره‌های کابینت‌های آشپزخانه راحت تر از خود کابینت‌ها تعویض می‌شوند، این سخت‌افزارها به راحتی می‌توانند بعداً به‌روزرسانی یا تعویض شوند و جلوه ظاهری فضا را بدون هزینه یا تلاش زیاد تازه کنند.

و به خاطر داشته باشید که نیازی به 100٪ سفید بودن تمام کابینت های بالایی و پایینی آشپزخانه‌تان نیست: کابینت‌های بالایی در آشپزخانه‌تان می‌توانند سفید باشند در حالی که کابینت‌های پایینی می‌توانند از چوب گردو یا ام دی اف های با روکش مدرن تر و رنگی باشند.

چرا کابینت سفید
شما نیاز ندارید که هر فضایی در آشپزخانه‌تان با کابینت‌های سفید پر شود؛ به عنوان مثال، به این ترکیب چوب و سفید که در اینجا دیده می‌شود، نگاهی بیندازید. کابینت‌های طراحی شده توسط Rivkin/Weisman، طراحی توسط معمار Hugh Weisman و تزئین شده توسط Mark Cunningham.

در واقع، تضاد کابینت سفید با کابینت یا قفسه بندی رنگ دیگر، راه بسیار خوبی برای ایجاد جذابیت بصری در فضا است. اما شما همچنین می توانید این تضاد را با عناصر دیگر آشپزخانه فراتر از کابینت ها ایجاد کنید.

چرا کابینت سفید، آشپزخانه را درخشان تر می کند؟

چیزی که به طرز عجیب و غریب تر از همه در مورد انتخاب کابینت‌های سفید کلاسیک برای درب‌های کابینت آشپزخانه جالب به نظر می رسد، این است که سفید به سایر عناصر طراحی آشپزخانه‌تان اجازه می‌دهد که نمایش داده شوند.

از یک پس‌زمینه رنگی یا بافت‌دار؛ سطوح تاریک، غنی یا با الگو؛ و تخته چوب مخصوص تا رنگ‌هایی که برای دیوارها، وسایل برقی، نورپردازی و دیگر تجهیزات و ویژگی‌های آشپزخانه‌تان انتخاب می‌کنید، کابینت‌های سفید می‌توانند تاثیر مشابهی با قاب عالی در یک تصویر ایجاد کنند: حمایت و تقویت زیبایی کلی.

و به دلیل اینکه کابینت‌های سفید با همه چیز از کاشی تا رنگ‌های براق و متنوع و غلظت‌های مختلف ست می شود، امکان تداخل آنها با عناصر دیگر در آشپزخانه به حداقل می‌رسد.

کابینت های سفید، آشپزخانه را درخشان تر می کنند
کابینت های سفید مکمل مناسبی برای انتخاب انواع صفحه کابینت های طرح سنگ هستند. آشپزخانه یک خانه شهری در نیویورک، طراحی شده توسط شاون هندرسون و معمار پیتر پنویر.

کف خانه آشپزخانه شما، چه سرامیک باشد، چه پارکت چوبی و چه پارکت لمینت های با الگوهای مختلف، شما مطمئن هستید که می توانید آن ها را با کابینت های سفید ست کنید و بهترین جلوه را از آن ها دریافت کنید.

قیمت کابینت‌های سفید آشپزخانه چقدر است؟

وقتی می گوییم چرا کابینت سفید؟! یکی از دلایل این پرسش هزینه های تامین متریال اولیه من جمله ام دی اف سفید است. ام دی اف امروز یکی از مرسوم ترین متریال های جایگزین چوب برای ساخت کابینت در تمام دنیا است، در بین انواع روکش های ام دی اف با فرض یکسان بودن مغز آن‌ها، ام دی اف سفید ارزان ترین و قرون به صرفه ترین آن ها است. البته اگر قصد ترکیب آن با سایر رنگ ها و طرح های برجسته را داشته باشد باید هزینه های بیشتری را برای بازسازی آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

کابینت سفید مینیمال با قفسه های شناور روی دیوار 4

آیا معایبی برای کابینت‌های سفید وجود دارد؟

به عنوان همه عناصر خانه‌ی شما، احتمالاً هیچ‌کدام کاملاً کامل نخواهند بود. بنابراین، با وجود اینکه کابینت‌های آشپزخانه سفید دارای بسیاری از مزایا هستند، ما باید به چند نقطه منفی در مورد کابینت‌های سفید اشاره کنیم.

نقطه منفی اول در مورد کابینت‌های سفید چیست؟ فرسودگی و ساییدگی. در حالی که کابینت‌های چوبی – به عبارت دیگر کابینت‌هایی که به نظر می‌رسد که چوب با دانه و تمام جزئیات آن پوشش داده شده است – می‌توانند ضربه‌ها و خراش‌های کوچک را جذب و مخفی کنند، آسیب در کابینت‌های سفید مانند زخم انگشتی معروف و برجسته به نظر می‌آید.

مسئله دوم نیز مشابه است: آنها آلودگی، لکه‌ها، روغن‌ها، اثرات انگشت و همه چیز را نمایش می‌دهند. کابینت‌های سفید به دلیل عدم تمیزی منظم و دقیق، شهرت دارند که آلوده به نظر می‌آیند.

سوماً، ما قبلاً اشاره کردیم که کابینت‌های سفید ممکن است به عناصر دیگر آشپزخانه‌تان اجازه دهند تا برجسته شوند، اما اگر فضای شما دارای تنوع طراحی منحصر به فردی نباشد، کابینت‌های سفید ممکن است فرصتی را از دست دهند تا به یک خانه کم‌رنگ و روح تبدیل شود.

و در آخر، کابینت‌های سفید ممکن است در خصوص نورپردازی مشکل‌ساز باشند. سفیدهای روشن نور را اطراف خود منعکس می‌کنند و ممکن است فضا را بیش از حد روشن کنند، در حالی که بسیاری از سایه‌های سفید ممکن است در تابش نور مختلف، مانند نور آفتاب عصر، لامپ‌های پنهان، چلندلیر و غیره، رنگ‌های مختلف و ناخواسته به خود بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با ایرانی دکور
کاوش
کشیدن