پرش لینک ها

قیمت کابینت تمام چوب

عوامل مختلفی بر قیمت کابینت تمام چوب تأثیرگذار هستند که شامل مواردی چون سبک طراحی، جنس روکش رنگی، جنس چوب بدنه و نوع یراق آلات می شوند.

به طور کلی قیمت کابینت تمام چوب به نسبت نوع ام دی اف یا فلزی گران‌تر است و البته این مورد به نوع چوب به کار رفته در اجرای کابینت آشپزخانه بسیار بستگی دارد؛ در ادامه بیشتر به این عوامل پرداخته شده است.

عامل سبک طراحی در قیمت کابینت تمام چوب

سبک طراحی کابینت چوب (شامل کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن) تأثیر زیادی بر قیمت کابینت می گذارد؛ به عنوان مثال کابینت‌های چوبی کلاسیک با ظاهری سلطنتی، به دلیل ظریف کاری‌های زیاد، به نسبت سایر کابینت‌های چوبی مدرن یا نئوکلاسیک گران‌تر هستند.

البته در این مورد نوع صفحه کابینت نیز مؤثر است که می توانید برای آشنایی بیشتر به مقالۀ انواع صفحه کابینت چوبی نگاهی بیندازید.

عامل سبک طراحی در قیمت کابینت تمام چوب

رنگ و جنس روکش کابینت تمام چوب

معمولاً  کابینت‌های چوبی یک لایه روکش از جنس رنگ دارند که علاوه بر محافظت از کابینت در برابر خراشیدگی و آسیب جلوه ای زیباتر به آن می دهد. کیفیت این پوشش رنگی نیز بر قیمت کابینت تمام چوب تاثیر زیادی دارد، به نحوی که رنگ‌هایی با کیفیت بالا، قیمت بالاتری دارند.

تأثیر نوع چوب به کار رفته بر قیمت کابینت چوبی

از چوب های مختلفی در ساخت کابینت چوبی استفاده می شود، اینکه این متا از چه درختی تهیه شده، تأثیر بسیار زیادی بر قیمت کابینت تمام چوب می گذارد.

برخی چوب‌های طبیعی وارداتی، اغلب قیمت بالاتری دارند. همچنین کابینت چوبی روکش چوب، بدنه‌ای از جنس ام دی اف دارد و تنها روکش آن از جنس چوب طبیعی است، بنابراین قیمت کابینت با روکش چوبی به نسبت کابینت تمام چوب بالاتر است.

تأثیر نوع چوب به کار رفته بر قیمت کابینت چوبی

نوع یراق آلات کابینت چوبی

نکته دیگری که باید در قیمت کابینت تمام چوب در نظر بگیرید، نوع و کیفیت یراق آلاتی مانند لولاها، دستگیره‌ها و… است که تأثیر قابل توجهی بر قیمت کابینت چوبی دارد؛ به نحوی که هر چه از یراق آلات با کیفیت‌تری استفاده کنید، قیمت کابینت چوبی شما گران‌تر تمام می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، نحوه محاسبه قیمت تابع عواملی همچون جنس چوب، رنگ، طراحی و یراق آلات است و به این موارد باید میزان کابینت مورد نیاز برای فضای خود را نیز اضافه کنید.

علاوه بر جنس چوب در بدنه باید به این مورد برای در، ستون و سر ستون، تاج، کاور هود، کاور یخچال، ویترین و… نیز توجه داشته باشید.

علاوه بر این، پس از اتمام کار ساخت کابینت، هزینه اجرت ساخت و همچنین هزینه رنگ آمیزی و منبت کاری نیز به قیمت کابینت تمام چوب اضافه خواهد شد و در کنار آن باید هزینه حمل و نصب را نیز به عنوان آخرین هزینه در نظر گرفت.

محاسبه قیمت کابینت هوایی و زمینی

محاسبه قیمت کابینت تمام چوب به این صورت که قیمت یک متر کابینت شامل یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی است؛ در این حالت ۶۰ درصد هر متر طول به کابینت زمینی و ۴۰ درصد آن به کابینت هوایی تعلق می‌گیرد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، کابینت چوبی قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کابینت ها دارد، دلیل این قیمت بالا هم هزینه بالای مواد اولیه و هم زمانبر بودن ساخت این نوع از کابینت هاست.

نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی

مقایسه قیمت کابینت چوبی با کابینت مدرن

از لحاظ اقتصادی کابینت های مدرن در مقایسه با قیمت کابینت تمام چوب به صرفه تر هستند، زیرا قیمت مواد اولیه ساخت این کابینت ها نیز پایین‌تر است.

قیمت کابینت تمام چوبی به دلیل دارا بودن طرح های کلاسیک و مجلل در مقایسه با کابینت های مدرن ارزان‌تر است زیرا علاوه بر مواد اولیه، مراحل ساخت آن ها نیز زمان کمتری نیاز دارد.

این نکته را هم در نظر بگیرید که برای در ساخت کابینت چوبی، کار را باید به یک کابینت ساز حرفه ای بسپارید، زیرا اگر کابینت ساز ماهر نباشد، کار دلخواه شما نیز در نخواهد آمد.

بیشتر بدانید: ابعاد استاندارد صفحه کابینت

نکته پایانی

در این مطلب به قیمت کابینت تمام چوب پرداختیم؛ همانطور که اشاره کردیم این کابینت در مقایسه با انواع مدرن تر و همچنین نوع ام دی اف گران‌تر است و عواملی همچون نوع چوب، یراق آلات و کارهای تزئیناتی انجام گرفته روی کابینت قیمت آن را تغییر خواهد داد.

شما می توانید برای خرید انواع کابینت چوبی و ام دی اف و صفحه های آن به وبسایت ایرانی دکور سر بزنید. تیم ایرانی دکور با بهترین متریال، با تجریه چندین ساله و گروه حرفه ایی خود، خدمات بازسازی و ساخت کابینت را به شما عزیزان ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با ایرانی دکور
کاوش
کشیدن